ماجرای رانت ۴میلیارددلاری مونتاژکاران خودرو چه بود؟ حدود ۱۰ میلیون جوجه‌ریزی در فروردین ماه ۱۴۰۳ محقق شد چند خواسته مهم جامعه کارگری در هفته کار و کارگر | رفاه کارگر در موضوع معیشت آن گم شده است متقاضیان نهضت ملی مسکن باید هر ۲ ماه ۴۰ میلیون واریز کنند دو روی بازار سهام امروز | گزارش وضعیت بورس (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) نان مردم و ایمان جامعه قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ادامه ریزش قیمت در بازار منتظر سود مرحله سوم سهام عدالت باشید | + زمان واریز خاندوزی خبر داد: پرداخت ۱۱۷ همت تسهیلات بدون‌ضامن طی ۲ سال گذشته چرا مصرف برق کولر گازی بالاست؟ | قبض برق دومیلیون‌تومانی در صورت استفاده از کولر گازی آسیب سلامت روان در پی نبود امنیت شغلی بررسی فایل‌های اجاره ملک در مطهری شمالی مشهد | تجمع خانه‌های ویلایی در این منطقه + جدول (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ظرفیت یک میلیون دلاری صادرات فرش ماشینی ۹۵ درصد قراردادهای کار موقت هستند | اجرای مصوبه تعیین سقف ۴ سال برای قراردادهای موقت  افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (شنبه، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) کمبود فصلی لوازم یدکی در بازار حباب سکه در اولین روز هفته، کاهشی یا افزایشی؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازار سیاه لاستیک خودرو از بین می‌رود | تقاضا برای خرید کاهشی شد ریزش گسترده قیمت‌ها در بازار خودرو | آخرین قیمت سمند، دنا، ساینا، شاهین و کوییک (شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | بازار آرام گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) برنامه وزارت صمت برای جهش در تولید خودرو سیگنال مثبت بانک مرکزی به بورس + جدول بورس تهران هشتمین بازار سهامی خاورمیانه شد! + نمودار دردسرهای کارگران تمامی ندارد | نبود امنیت شغلی حتی برای کارگران ماهر
سرخط خبرها

خط‌ونشان به مرغداری‌ها و توزیع کنندگان متخلف استان | وفور در تولید مرغ خراسان رضوی

  • کد خبر: ۶۱۵۹۸
  • ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۲
خط‌ونشان به مرغداری‌ها و توزیع کنندگان متخلف استان | وفور در تولید مرغ خراسان رضوی
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: در تولید مرغ باتوجه‌به سرانه نیازی که سازمان صمت اعلام کرده است، در استان خراسان رضوی هیچ کمبودی نداریم. با مرغداری‌ها و توزیع کنندگانی که خارج از شبکه، مرغ توزیع کنند برخوردی قاطع و قانونی می‌شود.
طنین همتی|شهرآرانیوز، اورانی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی، در نشست خبری که ظهر امروز در جهاد کشاورزی استان برگزار شد، درباره وضعیت توزیع مرغ گوشتی در استان اظهار کرد: در استان بیش از ۱۵۸۰ واحد تولید مرغ گوشتی فعال وجود دارد. از ابتدای سال تا امروز بیش از ۸۲ میلیون و ۴۴۵ هزار قطعه جوجه‌ریزی در واحد‌های مرغ گوشتی استان صورت گرفته است که این حجم جوجه‌ریزی یعنی تولید ۱۶۴ هزار و ۸۹۰ تن گوشت مرغ در استان.
 

۵ میلیون قطعه مرغ گوشتی آماده کشتار در استان

وی ادامه داد: در آذرماه ۷ میلیون و ۳۶۷ هزار قطعه‌ریزی، در دی‌ماه ۷ میلیون و ۵۳۷ هزار و ۵۰۰ قطعه جوجه‌ریزی و در بهمن‌ماه ۹ میلیون و ۱۴۹ هزار قطعه جوجه‌ریزی انجام شده و اول تا ۲۳ اسفندماه ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی انجام شده است که با برآوردها، در اسفندماه هم این جوجه‌ریزی به بیش از ۷ میلیون قطعه خواهد رسید.
 

به‌گفته اورانی، از ۲۵ اسفند ۹۹ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۰، در ۳ هفته‌ای که در پیش داریم، ۵ میلیون و ۷۹۹ هزار و ۲۸۴ قطعه مرغ آماده کشتار با متوسط سن ۴۵ روز داریم. این میزان مرغ آماده کشتار یعنی تولید ۱۱ هزار و ۵۹۸ تن گوشت مرغ در ۲۱ روز آینده که اگر این میزان تولید را تقسیم بر ۲۱ روز کنیم، متوسط عرضه روزانه ۵۵۰ تن می‌شود.


وی تأکید کرد: بنابراین در تأمین مرغ باتوجه‌به نیاز سرانه‌ای که سازمان صمت اعلام کرده است، در استان خراسان رضوی کمبودی نداریم. با هماهنگی انجام‌شده با مرغدارانی که باتوجه‌به دریافت نهاده یارانه‌دار، مرغ خود را تحویل ندهند، قطعا برخورد قانونی می‌شود و از ادامه تأمین نهاده برای آن مرکز جلوگیری می‌شود.

رئیس سازمان جهاد اعلام کرد: اگر مرغداری هم بخواهد مرغ زنده خود را خارج از شبکه عرضه کند، باید مجوز‌های لازم را بگیرد. مرغی که از مرغداری خارج شود و در سامانه‌های دام‌پزشکی مجوز حمل نگرفته باشد، ضمن برخورد با مرغدار به‌عنوان عرضه خارج از شبکه، مابه‌التفاوت یارانه پرداختی هم از مرغدار اخذ می‌شود و از ادامه فعالیت آن واحد هم جلوگیری می‌شود.


اورانی تأکید کرد: از ۱۱۵۰ مرغدار که از آبان‌ماه ۹۹ جوجه‌ریزی داشتند و نهاده دریافت کردند، ۱۳۸ مرغدار زیر ۷۰ درصد جوجه خود را تحویل دادند که این آمار از سامانه‌های مربوط تهیه شده و مرغداری‌های متخلف کاملا شناسایی شدند. همچنین برای این افراد پرونده تخلف تنظیم شده است و به مراجع تعزیراتی و غذایی ارسال شده است.
اگر مرغداری همکاری نکند، قطعا برخورد‌های قانونی انجام می‌شود. از ابتدای اسفندماه، نمایندگان نظارتی خود را در کشتارگاه مستقر کردیم و گوشت مرغ استحصالی صورت‌جلسه می‌شود تا تخلفات به حداقل برسد.


این مقام مسئول در ادامه گزارش داد: از فروردین ۹۹ تا ۲۰ اسفند ۹۹ بیش از ۹۷۰ هزار تن نهاده شامل ۲۱۷ هزار تن کنجاله سویا و ۵۶۰ هزار تن ذرت و ۱۹۱ هزار تن جو از محل واردات برای دام و طیور استان تأمین شده است که علاوه بر این، ۸۵ هزار تن سبوس گندم از کارخانجات آرد استان با قیمت ۱۴۰۰ تومان در اختیار دام سنگین و سبک استان قرار گرفته است.
همچین از آبان‌ماه ۹۹ براساس دستورالعمل‌های ابلاغی قرار شد تمام نهاده واحد‌های مرغ تخم‌گذار و مرغ گوشتی و واحد‌های گاوداری صنعتی شیری دارای ثبت رکورد در مرکز اصلاح نژاد کشور تأمین شود و برای واحد‌های گاوداری غیرصنعتی شیری و روستایی و دام سبک هم قرار شد ۵۰ درصد نهاده تأمین شود.
 

کاهش ۴۸ درصدی میزان بارندگی در سال زراعی جاری

اورانی درباره میزان بارش‌های استان گفت: میزان بارش‌ها در سال زراعی جاری نسبت به سال گذشته در مدت مشابه حدود ۴۸/۶ درصد کاهش داشته است، به‌عبارتی ما باید در بلندمدت ۲۲۹ میلی‌متر بارندگی در استان داشته باشیم. باتوجه‌به مدتی که از سال زراعی گذشته است، باید حدود ۱۳۰ میلی‌متر بارندگی می‌داشتیم که ۶۷ میلی‌متر بوده است، یعنی ۳۲ درصد بارش مورد نیاز استان.
 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان  اضافه کرد: گاوداری‌های غیرصنعتی شیری و روستایی که تغدیه دستی دارند، باتوجه‌به کاهش سطح بارندگی‌ها، نیازی مبرم به تأمین علوفه کمکی دارند که در مذاکراتی که انجام شد، قرار بر این شد ۱۰ هزار تن جو و ۳۰۰۰ تن ذرت مازاد بر سهمیه استان گرفته شود تا در اختیار شهرستان‌ها قرار گیرد و باتوجه‌به ضریب دامی هر شهرستان توزیع شود.
 

اورانی یادآور شد: همه واحدهای گاوداری و دامداری که از جهاد کشاورزی مجوز گرفته‌اند هم در بدو درخواست و هم در ظهر پروانه متعهد شدند که علوفه مورد نیاز خودشان را تهیه کنند، ولی بازدیدهای میدانی ما نشان می‌دهد که بسیاری واحدهای دامداری و گاوداری در مزارعی که در اختیار دارند، به‌جای اینکه علوفه مورد نیازشان را تأمین کنند، محصولات دیگری مثل زعفران و پسته کشت می‌کنند.

این مقام مسئول گفت: اگر دامدار از جهاد مجوز می‌گیرد، باید مزرعه یا چاه کشاورزی‌اش را در اختیار تأمین نیاز دامداری‌اش قرار دهد. اینکه در مزارعشان به‌جای جو و ذرت علوفه تولید و محصولات غیرمرتبط با دام کشت کنند، قطعا در شرایط موجود بر واردات فشار می‌آورد و اینکه ما بتوانیم از صفر تا صد تمام نیاز دامداران و گاوداران را از محل علوفه وارداتی تأمین کنیم، امکان‌پذیر نیست.

وی ادامه داد: بعضی واحد‌های تولیدی به‌جای اینکه درآمد حاصل از واحد تولیدی را در راستای خرید چاه و اراضی کشاورزی هزینه کنند و نیاز واحد‌های خود را در قالب یک زنجیره برآورده کنند، در بخش خدمات و حتی ساختمان‌سازی سرمایه‌گذاری می‌کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی ابراز کرد: از صاحبان واحد‌های تولیدی تقاضا می‌کنم مزارعی که در اختیار دارند را در خدمت زنجیره تولیدشان قرار دهند. ضمن اینکه اگر درآمدی کسب می‌کنند، باید برای توسعه زنجیره تولیدشان استفاده کنند.




افزایش نرخ تورم و کاهش شدید نقدینگی واحد‌های تولیدی

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در ادامه یادآور شد: در فصل برداشت محصولات زراعی از جمله غلات، قیمت‌ها پایین است. امسال در تابستان قیمت جو بین ۱۸۰۰ تا ۲۰۰۰ تومان در هر کیلو بوده است و کاه ۳۰۰ تا ۴۵۰ تومان بوده و یونجه ۱۸۰۰ تا ۲۰۰۰ تومان در هر کیلو بود و ذرت علوفه‌ای ۳۵۰ تا ۴۰۰ تومان بود. یک واحد تولیدی نقدینگی دارد و در فصل برداشت، نیاز‌های علوفه‌ای خود را از کشاورزان تأمین و ذخیره‌سازی می‌کند.


اورانی اضافه کرد: برخی واحد‌های تولیدی نقدینگی کمی دارند و نمی‌توانند در فصل برداشت خرید کنند و خرید مقطعی دارند، بنابراین در این موارد برخی افراد که نقدینگی دارند، علوفه را از کشاورز به قیمت نازل می‌خرند و ذخیره می‌کنند و در این شرایط که وضعیت به‌دلیل کاهش بارندگی تشدید می‌شود، نهاده‌ای که در اختیار دارند را با قیمت زیاد عرضه می‌کنند. الان جو در استان بیش از ۶۰۰۰ تومان و کاه بیش از ۲۰۰۰ تومان و یونجه بیش از ۴۰۰۰ تومان و ذرت علوفه‌ای بیش از ۱۴۰۰ تومان است که این قیمت‌ها در مقایسه با قیمت‌های فصل برداشت متفاوت است.
 

وی اعلام کرد: از نمایندگان مجلس و مدیران ارشد تقاضا می‌کنیم در فصل برداشت نقدینگی مورد نیاز را برای صاحبان واحد‌های تولیدی تأمین کنند و به‌راحتی در اختیارشان قرار دهند تا بتوانند علوفه مورد نیازشان را در زمان برداشت محصولات خریداری و ذخیره‌سازی کنند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->